OMSTART…eller Skärp Dig Kvinna

Det där satans bekymmret med att jag inte kommer iväg till gymmet, kanske är löst (har hört mig säga det innan dock, så med viss reservation för att jag skriver om det igen om ett tag) har ju en tendens att sätta höga krav på mig själv när det kommer till att träna. Jämför med hur det funkade när jag löptränade enbart. Löpningen var lättare att få gjord – på med kläder och skor och bara tugga på. Jag gillade den och det var en helt naturlig del av min vardag.
Anyway och oavsett – I söndags gjorde jag ett eget ihopsnickrat program med 8 övningar och cykling. Innan jag hann tappa suget susade jag till Friskis och gick lugnt igenom allt och testade lite med olika vikter – har betsämt mig för att köra på lätta vikter i början, tills musklerna fattat vad de ska göra och tills programmet sitter! Just att slippa fundera – bara kunna Genomföra brukar vara ett bra koncept.

goodbye
Bilden är inte min egen, lånad från nätet

Om två veckor ska jag sätta ytterligare ett program med några av de övningarna jag gör i det första och adda in 2 eller 3 ben-övningar. Tänker att jag kör varje program under två veckor och sedan byter. 

Har provat att springa, det gör varken till eller från med senan. Jag får alltså ungefär lika ont och blir lika stel av att vandra, jobba på Grand och att löpträna ca 6-7 km på snällt underlag. Så då kör jag med löpningen som kombination till gymmet, med 2 pass/vecka i löpspåret. Ska nog bli ordning på kropp & knopp igen.

Kommentera

