Kvalitetstid, mat-termos och Nya kängor

Uttrycket Kvalitetstid gick det en period nån form av inflation i – man använde det för minsta lilla grej som man ansåg förgyllde livet, eller ville outa som nåt extra. Idag hörs det sällan och har bytt ut mot andra mer creddiga ord. Hur som helst och alldeles oavsett så hade jag en fin avrundning på min onsdag igår.

Drog till skogs, dock över 1h senare än planerat. Jobbet drog ut på tiden med längre mötestid än vad vi tänkt!

Tok-Gillar mina nya Meindl-kängor som jag köpte i Funäs. Så skönt att kunna köpa dojor som man inte behöver gå in, bara trycka ner fossingarna i och traska. Har dock tejpat mina ”ömma punkter” på fötterna, där jag alltid får ont och blir röd i början. Gamla operationsärr och liknande.

Den lilla termosen är en sån där sak jag är så glad att jag har. Den kommer från Thermos och rymmer 0.5L. https://www.thermos.com/index.php/food-storage/genuine-thermos-brand-stainless-king-vacuum-insulated-stainless-steel-food-jar-with-spoon-16oz.html En ihopvik-bar sked i metall finns i locket. Termosen håller värme/kyla väldigt bra.

Kommentera

