PANNBEN

Jag är av den där sorten som har as-göra-jätte-svårt att komma loss med träning, det krävs en massa uppbringande av boost för att jag ska börja gilla träningen. Jag måste tvinga mig själv att göra det, det tar tid innan jag hittat flowet så att jag känner att träningen är skön, lustfylld och att jag längtar efter träningen.

När jag en gång i tiden började löpträna, så hatade jag det. Fick verkligen tvinga ut mig själv. Sedan blev löpningen en stor del av mig och mitt Liv, idag är det fortfarande jobbigt att inte kunna löpträna. MTB, gym och styrka är det som kommer vara min träning framgent. Igår drog jag med mig själv till en MTB-träning med en bunt helt underbara kvinnor, hjärnan segar ner och jag blir helt negativ i tankarna. Ser bara alla svåra partier jag ska ta mig uppför (det är det jag har svårast för, uppför med rötter, stenar och samtidigt krokigt) Men när jag väl är där ute och ser att ”alla andra” inte är så himla bra de heller och att jag nog orkar mer än jag tror. Det faller på tekniken mest för min del. Där och då bestämmer jag mig för att åka ut och nöta de där svåra sakerna, ensam så jag kan repetera hur många gånger jag vill. Kommer det hända?!

Gymmet har jag börjat bli bättre vän med, tänker mig dit för två styrkepass denna veckan, kör på med samma rutin ett tag och ser vad det ger, för nåt ger det ju. Har inga särskilda mål med styrketräningen, ska inte ställa upp i nån Bikini-fitness eller Body-fitness. Men jag måste röra mig, göra av med energi och skapa ny – på ett eller annat sätt. Tränar på Friskis & Svettis, de öppnar tidigt och man kan träna ganska ostört på morgonen, finns ju bastu där med. Får bli att jobba in en bra morgonrutin där innan jobbet.

 

Kommentera

