Sköna fredag

Jag uppskattar ju när det är lite av allt, när livet rör på sig. Måste inte hända saker hela tiden – men bra nära 🙂 Tycker om när kalendern sakta fylls på av små utflykter, nån vinkväll, laga-mat-ihop-umgängen och lite shopping-dagar. Men det behöver finnas utrymme för spontaninfall med. Nu börjar ju mitt liv ändras i.o.m att Sonen är vuxen (eller på god väg att bli i.a.f) han har dessutom sin kärlek på distans. Så det börjar bli mer och mer ”egen-tid” som är ett märkligt uttryck men samtidigt beskrivande.

Igår mötte jag upp kompis som jag idag åker till Smögen med – vi gjorde en spontanbokning av vandrarhem i torsdagskväll. Jag har haft planer på att åka upp över en dag i slutet av semestern men inte bestämt något datum, men nu högg kompisen direkt på förslaget och vi tyckte en övernattning satt perfekt. Vädret får bli som det vill. Snart färdigpackad.

Halvt på skämt bad jag en bekant smuggla in några flaskor bubbel från en resa nyligen, de la upp bilder på Fb och när nån de glatt meddelade att de absolut skulle det så föddes en bubbel-kväll. En granne till värden kom efter en stund, blev verkligen en kväll med sköna prat och en go känsla.fre

Kommentera

