De där vännerna…

….som verkligen berikar ens liv! Jag annonserade ut till höger och vänster att jag skulle upp hit och att det fanns 3 sängplatser att tillgå och fylla upp. Varit lite spridda tankar från olika håll om att kanske ansluta eller följa med. Tankarna har fallit på olika saker. Så tidigt i veckan kom det där underbara sms:et från en Vän: ”Jag kommer upp om det ok?” Hon har sagt redan från början att hon vill, men har varit på resande fot med sina närmsta och var lite fundersam på att sätta sig i bilen igen. Men – hennes sambo tyckte det var självklart att hon skulle passa på att ansluta med mig. Så, hon packade sina väskor och kom hit!

Nu har vi haft grymma dagar – med roliga och värdefullt innehåll. Massa tjöt, god mat, skratt och sällskap av den där härliga sorten.

img_2196.jpg

Jämtländska o Närodlade jordgubbar! Kanske de godaste gubbar jag ätit i år.

 

 

 

 

 

Igår torsdag, passade vi på att njuta av gott väder och tog en sväng till Ramundberget, traskade den branta med vackra Osthangs-leden upp till toppen och vidare mot Ösjöstugan. Kul att se sina skidsemster-hoods i sommarskrud.

Idag har vi varit i Bruksvallarna på Game fair-mässa. Jag hade inte ens koll på att den var i området, men besöket är jägare och då luktar man sig till kikarsikten och liknande. Skön dag i regnet (som inte blev så illa som det varslats om) bland jaktmänniskor, reklam för området, olika företagstält och massa goda provsmak av smått o gott.IMG_2202.JPG

Vi tog oss ett bad och bastu på Funäsdalens Hotell innan vi drog till stugan för middag och soffhäng resten av dagen. Imorn bitti ska det packas och städas – sen styr jag mot nästa stopp på semestern.

Just det – fyndade ju nya kängor igår. Så himla nöjd.

IMG_2205

 

 

Kommentera

