Mitt i Paradiset

Befinner mig på semester, dryga milen utanför Tännäs. Stället heter Fjällvattnet, här har jag stuga den här veckan och passar på att marinera mig i det där jag gillar – bara vara, vandra, trampa lite MTB och njuta.

Har vildmarken in på knuten, det rör sig massa ren i området. Man får ha tålamod på grusvägarna hit, det är bara att bromsa in och rulla låååååångsamt bakom tills de viker av från vägen.

Går bara dagsturer eftersom jag är ensam och inte supersugen på att sova i stuga bland helt okända. Men – den ”rädslan” ska övervinnas till nästa år tänker jag! Vill ha fatt på ett bra tält med, men det är nästa mål det.

 

Igår tog jag MTB till Kärringsjön och vandrade därifrån ut till Rogenstugan. Vädret bjöd på allt man kan vänta sig av årstiden. Tog regnskydd och mumsade i mig lite påfyllning innan jag gick tillbaka. I förrgår traskade jag 4h i den typiska terrängen här ute vid sjöarna, sten, blocksten och lite sten. Idag är benen rätt slitna.

Har varit inne i Tännäs på lite shopping på lokal loppis – hittade bl.a en av de där böckerna som nån lånade och glömde lämna tillbaka.

Fick lite kulturhistoria på köpet under en cykeltur från Tännäs till Valmåsen. Man reglerade vattennivån och flera byggnader lades under vatten. Häftig natur där ute med breda bäddar vid stranden av sten. Man kan se vart några hus stod om man vet vart man ska kolla. Bilderna här ovan visar efter/före.

Kommentera

