BÄTTRING!

Sorgligt dålig på att skriva här, har alltid tusen och åter tusen idéer och tankar – som försvinner ut i ingenstans. Hur svårt ska det vara?

Mitt i semestern här kan man säga, 3 veckor gjorda och 3 veckor kvar. Är mitt i packningen av lilla bilen, för imorn drar vi – jag och bilen – till vänner i Lit för några dagars skönt häng med dem. Ska passa på att mysa inne på Stråket som föregår själva Storsjöyran. God mat, gott att dricka och en massa folk att kika på.

Senare i veckan styr jag vidare mot en fjällstuga som jag har hyrt. Tänker njuta av att Jag, jag och Jag har tillgång till en massa natur alldeles utanför dörren under en hel vecka. Med lite tur kanske jag lyckas träffa en bekant som bor några mil från stugan, men det vet vi inte än hur det går med det. Har med MTB och vandringssaker, tänker ta dagarna som de blir lite efter väder och hur jag har lust att göra saker. Det finns ju en del att sysselsätta sig med i området – kikat en massa på att gå en Via Ferrata-led och det hägrar helt klart och sedan att ta mig ett par rundor på MTB. Det är ljust länge på dagarna och jag har oceaner av tid (känns det som) Hoppas hitta lite hjortron med, de är ju så sablans goda precis som de är.

Igår gick jag en skön skogsrunda på morgonen/fm med Malin  http://www.trailinspiration.se/ här på hemmaplan vi spanande efter blåbär som det finns mer av där ute än folk verkar ha fattat. Hade kunnat plocka några liter tror jag, nu satte vi i oss utmed stigen istället. Plockade på ett annat ställe tidigare i helgen med, så det finns bär om man orkar leta lite. Hoppas det finns lite kvar när jag kommer hem igen!

Kommentera

