Reflektioner, återblickar och Framtid – både Min och Arvingens

on

2 juni 2017

Idag tar Älsklingen/Arvingen/Sonen äntligen STUDENTEN! Alla dessa dagar, alla dessa år, allt kämpande är nu till ända. Idag kliver han ut i sin Nya Verklighet, som utbildad lastbilsmekaniker. Sommarjobbet är fixat och vi hoppas att det löser sig med fortsättningen, men gläds åt det som Är. Vi har ju fått lära oss att glädjas åt det som Är – inte tänka så mycket framåt.

Efter alla kamper med hans återkomst och tillfrisknande efter Borrelia-helvetet och påföljande Hjärntrötthet så känns den här dagen extra skön att få fira ihop med honom! Alla betygen är avklarade och nu väntar två veckors välförtjänt lediga dagar. Han kommer inte behöva utsätta sin hjärna för mer pluggande och slippa stressen med att lämna in saker i tid. Plugga vidare var tidigt en liten tanke, jag är oerhört glad att han la den åt sidan redan innan han blev sjuk. Den pressen hade inte varit gynnande.

Min egen återkomst efter strul med fot (*se tidigare inlägg) har resulterat i att jag nu har hittat några riktigt bra träningsmöjligheter på Friskis, men jag saknar att vara utomhus alldeles för mycket. Har inte riktigt fastnat för MTB som jag hade hoppats, men har lite is i magen och ska sänka mina krav på mig själv i den frågan.

Det nalkas skolavslutning på jobbet, den 16 juni låser vi dörren! De följande två veckorna erbjuds det Sommarskola och jag ser fram emot att stötta och peppa de som behöver det.

Sen, sen…kommer ledigheten – den rätt efterlängtade ledigheten! Tänker dock – min vana trogen – roa mig med att extra-knäcka Bättre att vara ledig på helgerna och ändå dra in lite extra-pengar. När sommaren kommer på riktigt, drar jag till vänner i Jämtland. Passar på att dra ut det allra bästa, hinna umgås med vänner jag inte ser så ofta och se andra vyer. När jag ändå är uppe i den bättre ändan av landet – så passar jag på att tillbringa en alldeles egen vecka i en fjällstuga ”mitt-ute-i-ingenstans” med fjällen utanför altanen. Vandringskängorna och MTB får hänga med i packningen – har hunnit kika på lite saker att göra (jaaaaaa, jag är ett planerings-freak) och tänker fylla på efter hand.

Kommentera

