Kroppen, Knoppen och Jag

Börjar så sakta ta in att jag kanske inte är en Löpare mer 😦 det sitter väldigt långt inne och hårt åt att acceptera det. Jag vet ju att inget är för evigt, men just nu måste jag nog släppa tankarna om löpning – återkomst till löpning och allt som har med det att göra, överhuvudtaget. Måste ägna energin, fokus och Pannbenet åt att ta mig till de 3 passen på Friskis som jag ändå hittat och ”står ut med”. Måste hamna i att inte bara stå ut, utan faktiskt acceptera att det är den träningen som gäller från NU!

Ska kika med papsen idag om jag kan få ockupera hans garage lite på lediga stunder nu ett tag. Måste fixa med MTB:en så den blir funktionsduglig igen, den och vandringen kommer bli mitt sätt att ta mig ut i skogen. Växlar, bromsar, kedja måste ses över och ev byta lite saker. Får börja där…

Vandrade en sväng runt Nolbykullen-Kvarnsjön i lördags efter Grandjobb – det var så fint väder och jag hade varit inne hela förmiddagen. Längtar till v.18 då jag ska få vandra och hänga med Carita en hel helg i Kloten. Jag och hjärnan mår så gott av att vistas ute i skogen. Bara traska, ha med lite mat och kaffe i ryggan. Sätta ner kroppen på lämpligt ställe och fylla på energi – stirra ut över vatten eller in i en eld! Det är inte svårt att förstå att forskningen kommit fram till det jag och många redan vet – att gå i naturen är Bra 🙂 Kunde ”offrat” min kropp till den forskningen – lätt.

Gick en skön runda med Malin i veckan som gick, underbart. Nya stigar delvis och med en person som gillar det där med traskandet lika mycket som jag 🙂 Malins blogg hittar ni här: http://www.trailinspiration.se/

Kommentera

