Skön Söndag

Hade en sååå skön dag igår. Planerad middag med en vän på Pinchos i Göteborg (f.ö mitt gamla xrtra-jobb) jag passade på att traska runt i stan ett par timmar alldeles själv innan – kikade på lite kläder som sonen hade tittat på – han ska shoppa på onsdag 🙂 med sina mamma som sällskap.
En riktig Mys-middag med en öl och ett glas rött som tillbehör, maten på Pinchos är av Tapas-typ – många små rätter att välja på (även för en mjölkallergiker) jag satsade på mina favoriter o säkra kort – Serranolindad chevré (som jag tog 2 ggr) Kycklingspett, Chevré med rödbetor och honung, Kamben med Coleslaw.
Hoppade kaffet eftersom jag vet att jag inte kan sova om jag drar i mig koffein så dags på dagen.
På vägen till vagnen passerar man den lömska butiken ”4-Gott” där man egentligen inte bör sätta sin fot om man inte tänkt köpa nåt. Men jag var inställd på att köpa ”RitterSport-choklad” som knappt finns att få tag på i Alingsås. Den med Marsipan som fyllning är fri från mjölk och så satans god. Passade på att köpa en laddning godis till sonen med, han har en förkärlek till Twix, Dajm, Mars o.dyl som är i karamellstorlek 🙂
Kommentera

