Rutiner, Struktur och Plan

Jag är ju en person som gillar att ha rutiner, jag föredrar en viss struktur på Livet för att kunna få gjort saker och för att kunna få plats med att göra saker. Gillar ju när det händer nåt 🙂

Kalendern börjar se så där trevlig ut, med små och stora händelser inplanerat. Precis så som Jag vill ha det.

På fredag t.ex har jag semester och åker över helgen till Uppsala för att träffa Pernilla, som från början var en av mina första brevkompisar när vi var 12 år. Vi har aldrig lagt undan kontakten under alla åren men den har skiftat – både till hur vi haft kontakt och hur mycket kontakt vi haft. Från brev, handskrivna och pyntade till sms/messenger och Fb. Live har vi sett till att ses nästan 1 gång/år under en lång tid nu. Denna helgen kommer gå åt till prat, prat, prat…promenader, lite shopping, mat och på lördag ska vi på konsert. Takida/Stiftelsen spelar i Uppsala och vi båda gillar dom.

Två pass träning/vecka finns numer i kalendern – PowerHour och Skivstång. på Friskis i Nolhaga. ÄNTLIGEN hittat pass som passar Mig! Känns bra efter ett antal försök att fixa gymmet, jag blir fan knasig av att vistas där. Tillslut gick jag inte ens dit – blev mer depp-grej än pepp-grej 😦 Folk som ”tar” de sakerna jag skulle använda, behöva strukturera om i flödet i träningen eller vänta på min tur. Sånt tar en massa tid som jag inte vill lägga där. Att gå på pass är perfekt, given start/sluttid och nån som talar om o visar vad jag ska göra. Haft lite skön träningsvärk t.o.m

Löpningen är bara att glömma ett tag till, om den nånsin går att återkomma till?! Jag är nöjd med att ha kommit på att jag kan jogga till och från träningen i Nolhaga. Får lite uppvärmning och frisk luft under tiden, samt att hjärnan blir Glad av det.

Hjärnan ja! Har lagt in lite semesterdagar under våren, kommer bli fler utefter vad jag kommer på för saker att göra. Eller så tar jag bara ”a day off” och Boostar mitt Ego lite. Känner inte några signaler på att jag ska dippa eller så, men jag vet att en ledig dag då och då är grymt för mig att ha.

 

Kommentera

