4 lediga dagar och annan färg

Jag börjar varje dag med en stor mugg varmt citronvatten och en lika stor mugg med varm vatten. Hittade 2 avsnitt av Morden i Sandhamn som jag inte sett – så idag börjar med sänghäng, varmt att dricka och MiS.

Blev tillfrågad om ett extra pass på Grand idag, tackade självklart Ja. Får dessutom jobba med den vän som gav mig tipset att prova att jobba som frukostvärdinna. Trivs gott med det som xtraknäck verkligen.  Har bokat in en bunt pass fram till nyår och tog även ett diskpass på julbord när det fanns ledigt.

Har hittat ett praktiskt och lätt sätt att få annan nyans i håret, mousse-toning. Så satans bra! Nytvättat, handdukstorkat hår, klutta i mousse och låta sitta 3-10 min beroende på hur mkt färg man vill ha och sedan bara skölja ur. Tordes bli lite rödhårig 🙂

Har passat på att boosta livet lite under lediga dagar. Var på en skön promenad i skogen med en vän igår. Så gött att andas djupa andetag med ren, blöt skogsluft. En annan vän har precis lämnat livet på landet och blivit stadsbo, var hos henne med en liten inflyttningspresent och zippade glögg i förrgår. Känns bra att ha henne inom promenadavstånd, tror att vi kommer lyckas ha en bättre relation nu med mer häng än innan.

Lite less – ständigt återkommande känsla – på att vissa vänner tydligen är mina vänner på grunden av att Jag är den som håller kontakten! Just nu får de vara, jag är lika tyst som dem, så får det väl rinna ut i sanden eller så. Flera av dem kommer den 10/12 när jag öppnat upp och bjudit hem en massa vänner på en och samma gång, de känner inte varandra allihop och det kommer bli en mish-mash av folk – KUL!

Kommentera

