PW, hälsenor, kaffe och njutning

Det är dax att styra upp till lite träning igen, det blir inte mkt tid på gymmet eftersom jag inte alls trivs där och hur man än vänder och vrider, så är den träningen som blir av – den bästa träningen. Så ”Back-2-Basic” med morgon-PW och styrka i spåren på Hjortgården bl.a  Hälsenan jag har besvär med sedan länge – som förhoppningsvis blir mindre störd nu efter bortplockandet av brosket – kommer stöka mycket, det känns tydligt. Men jag ska loda efter bra tips på nätet bland folk som själva har erfarenheter och kunskap, det får ta sin tid.

Planen är att fixa lampor till min MTB i veckan, så att jag kan dra träningspass på den med. Måste hitta en bra mix av träningar, som ger mycket både fysiskt och mentalt. Min kropp & knopp är vana att sysselsättas, inte lalla runt hemma och inte aktiveras.

Passade på att dutta i lite moussetoning i håret efter duschen imorse, gillar det bättre än permanent färgning och håret med verkar det som. Köpte mitt allra första schampoo för ”moget hår” i veckan – Hahaha! Jag har lixom omfamnat allt som har med grått hår och lite rynkor att göra, allt det där är så välkommet om jag får Må Bra och har ett Gott Liv ❤

Idag har jag och en Vän haft en skön dag ihop inne i stan. Frukost på Kafferosten blev det tillslut – för Happy M Kitchen har inte alls frukostbuffé på lördagar – ringde och frågade särskilt om det… Men, det gjorde inget, för jisses vilken frulle de serverade på Kafferosten 🙂 Så nöjda och uppepå allt hade de örnkoll på innehåll i saker.

Shoppat oväntade saker (som vanligt) poncho, festblåsa (på rea-secondhand) och stickad tubhalsduk. Gissa om Lyckan log mot mig när Granit visade sig ha kvar handledsvärmare av Shettlandsull på rea-pris! Äger nu både grå och svarta och mina frusna händer slipper bli vita och jag kanske kan ha full rörlighet i alla fingrarna.

På väg till Drottningtorget och vagnen hittade vi en Secondhand som ingen av oss tidigare lagt märke till – det visade sig att hon som har den säljer på kommission. Så nu har jag packat ner 2 IKEA-kassar med div kläder, skor och jackor. Tar med de nästa gång jag åker ner och lämpar av det där – tar det jag får i pengar och är glad att bli av med det!

Nu väntar en slapp stund av det som är kvar av kvällen – imorn kl 07 går jag på min 3:e och sista bredvidgång på Grands frukostbuffé.

 

Kommentera

