Torsdag, nästan fredag

Igår slog kidsen på kneget alla upptänkliga rekord i tokigheter, i onsdags klarade samtliga 5 godkänt på No-provet, idag har de haft vikarie och slagit mig – och nog sig själva med – med häpnad. Hyggligt sansade diskussioner utifrån de frågor de svarat på – tillsammans med en egentligen vilt främmande person!
Häftigt att få höra dem – jag satt i rummet bredvid med 3 andra elever när de jobbade med sitt och det häftiga där var att 2 av dem oftast inte klarar av att sitta inom hörbart håll utan att knata in i rummet och lägga sig i.

Vi har avrundat de 10 första skolveckorna idag (1 dag för tidigt för att få till det med schemat så att samtliga 5 kunde delta) med äpplepaj och glass. Mycket uppskattat och välkommet av kidsen. Blir fler sådana tilltag – de är värda precis ALL pepp man kan komma på. Flera av dem äter pyttigt och extra energi kanske kan boosta aptiten lite 🙂

Min brevvän sedan jag var ca 12 år, numera Vän (vi brevväxlar inte sedan några år, men chattar/sms:ar flitigt och ses nån gång/år) kom på att Stiftelsen och Takida spelar i Uppsala – där hon ju bor – den 11/2 och det är hög tid att ses efter sjukdom (hon har behandlats för cancer) utmattning (Jag) och häloperation med gips och kryckor (Jag)
När vi väl kommer till skott så går det undan, biljetter är köpta och jag har lagt in om halvdags semester 10/2 för att packa bilen och dra på weekend.

Imorn blir det fredags-mys hos en vän på mer nära håll. Men innan dess har jag lovat Arvingen att fixa hem-meckade burgare med bröd och klyftpotatis – han har sin flickvän här över fre-lör. Klart Jag gör ❤

På lördag väntar ÄNTLIGEN en dag med en Underbar vän inne i Göteborg. Frukost är inbokat på Happy M Kitchen, som jag hoppas kunna rekommendera varmt efter besöket. Sen ska vi smita in på Happy Vegan, som har provsmakar-dag och massa extrapriser. Jag kan ju mumsa allt som finns för veganer och det är alltid kul att just kunna provsmaka saker urskiljningslöst! DET är man inte bortskämd med som allergiker.

NU, väntar lite nybakta frallor på att bli packade in i frysen. Fröknäcket får ligga och vila över natten och jag ska strax knyta ner kroppen i sängen.

En kommentar Lägg till

  1. Äppelpaj och glass lät inte fel….! 😀

    Gilla

Kommentera

